Årsmøde 2022
Tirsdag den 25. januar 2022 kl. 19.15
Sortebyvej 12, 4990 Sakskøbing
Referat
Frede har inden årsmødet været forbi ”Landsbyen” i
Våbensted og sætte opslag på døren om, at årsmødet i år finder sted på
Sortebyvej 12, 4990 Sakskøbing (Landsbyen var lukket pga. COVID-19). Af samme
grund startede årsmødet først kl. 19.15, så folk, der evt. går forgæves til
Våbensted kan nå til Sortebyvej.
1. Valg af dirigent
· Niels Barylak blev valgt som dirigent. Dirigenten takkede
for valget og konstaterede, at årsmødet er rettidigt indkald. Dagsorden blev
gennemgået.
2. Valg af referent
· Michael S. Christoffersen blev valgt som referent.
3. Valg af mindst to stemmetællere
· Bjarne Kruse og Per Lindsten blev valgt som stemmetællere.
4. Ledelsen aflægger beretninger til godkendelse
Årsberetninger for de enkelte
udvalg.
· Frede fremlagde årsberetning som regionsleder (se
bilag 1).
· Nick fremlagde årsberetning for Træningsudvalget
(se bilag 2).
· Erik fremlagde årsberetning for Materialeudvalget
(se bilag 3).
· Michael fremlagde årsberetning for
Aktivitetsudvalget (se bilag 4).
· Frede fremlagde årsberetning for Markprøveudvalget
(se bilag 5).
Spørgsmål og kommentarer til årsberetningerne:
· Hvis nogle medlemmer har brug for vildt til egen træningsbrug kan man kontakte Materialeudvalget (Erik og Egon) herom. Vildtet vil kunne afhentes i Forneby.
· Det er op til trænere og kursister på de enkelte træningshold at aftale, hvordan introduktion til vildt i forbindelse med træningen eventuelt skal foregå. Der vil på den runde træningshold ikke blive opkrævet ekstra betaling for
introduktion til vildt.
Anne: 3 brugsprøvehold og ét familiehundehold.
5. Regnskab og budget
Nicolai fremlagde som kasserer regionens regnskab og budget.
· Regnskab for 2021 er godkendt.
· Budget for 2022 er taget til efterretning. Frede bemærkede til regnskabet, at der p.t. er afsat 6.000 kr. til Hold DM, hvilket RKU dog netop har besluttet ikke skal fortsætte i sin nuværende form, da konceptet skal gentænkes. Tre ud af elleve regioner syntes, at Hold DM skulle fortsætte i sin nuværende form, mens de resterende otte regioner vil gentænke konceptet (herunder Region
Lolland-Falster).
6. Valg til regionsledelsen
Nuværende:
· Frede J. Hansen, er på valg og opstiller
· Erik Ellegaard, er på valg og opstiller
· Nick Rasmussen, er ikke på valg
· Nicolai Winther, er ikke på valg
· Michael S. Christoffersen, er ikke på valg
· Egon Nielsen (suppleant), er på valg og genopstiller
· Jan Sørensen (suppleant), er på valg og genopstiller
Det blev opfordret til at yderligere stillede sig til rådighed, hvis man havde interessen – også da det er muligt at supplere den nuværende regionsledelse.
Det blev fra medlemmer af regionsledelsens og tilhøreres side bemærket, at der var en god energi i arbejdet, og at arbejdet i regionsledelsen foregik i en konstruktiv atmosfære, også selvom man ikke altid var enige om alting.
Der var ikke yderligere kandidater, der meldte sig.
Den nye regionsledelse består af:
· Frede J. Hansen
· Erik Ellegaard
· Nick Rasmussen
· Nicolai Winther
· Michael S. Christoffersen
· Egon Nielsen (1. suppleant)
· Jan Sørensen (2. suppleant)
7. Valg af revisor og revisorsuppleant
Nuværende revisor og revisorsuppleant, Knud Erik og Lone, blev valgt.
8. Behandling af indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag.
9. Eventuelt
· Forsamlingen drøftede det nye markprøvereglement, der er på vej mod vedtagelse i hovedforbundet.
Der var en generel skepsis i forhold til indholdet, hvor eliten ser ud til at
skulle tilgodeses på bekostning af bredden, og hvor de mindre racer ser ud til
at komme i klemme, såvel som processen.
· Det er dejligt, at der er ryddet op ved vandhullerne i Nr. Vedby Grusgrav. Vi skal bare være opmærksomme på at holde oprydningen vedlige (evt. med grillpølser som sidstJ).
· Det blev foreslået, at det bliver muligt på hjemmesiden at betale træningsholdene med MobilePay.
· Aftenens allerstørste bifald tilfaldt uden sammenligning Ib Lyck Hansen, som fik 40 års jubilæumsnål for sine mange års tro medlemskab i DRK. Som jubilaren konstaterede kræver den bedrift dog kun to ting – at man betaler sit kontingent til tiden og holder sig i liveJ
Bilag 1
Regionslederens beretning 2021
Året 2021 vil også blive husket som et coronaår. Forsamlingsreglerne gjorde det ikke muligt at afholde vores årsmøde som planlagt, men vores udendørs aktiviteter kunne fortsætte, dog ikke med for mange samlet på et sted.
Der skal lyde en stor tak til vores trænere, som fik afviklet vores trænings hold, trods udfordringerne.
Vi skulle helt hen til 22.06.21, før vi kunne afholde vores årsmøde. Der var lagt op til et svært et af slagsen. Trods flere opfordringer var der på dagen kun kommet én ny opstilling og én suppleant til regionsledelsen, der skulle bruges yderligere én plus to suppleanter. Dette blev dog fundet på dagen, vi har nu arbejdet sammen i syv måneder, og jeg syntes det går godt. Vi har mødtes på Slemminge skole, frem for privat, og det fungerer fint. Der er ikke nogen, som har ønsket at trække sig, så hvis der ikke skulle være nogle som har lyst, til at udvide ledelsen fra 5 til 7 medlemmer, ser det ud til at vi fortsætter 1-2 år igen.
En stor tak til hjælperne, som altid stiller op, uden deres hjælp var der ingen prøver.
En meget stor tak, skal der lyde til Betten og Ib. Vi har haft megen glæde af jeres terræn, både til træning og prøver, og en stor tak til Merete for lån af lagerplads i Forneby. Der skal også lyde en stor tak til vores andre terrænværter.
Regionens medlemstal er
pr. 22.01.2022. 177 mod 189 stk. i juni 2021.
Frede Hansen
Regionsleder
Bilag 2
Årsberetning 2021 fra Træningsudvalget
Året 2021 startede som 2020 med at være et udfordrende år, stadig med usikkerhed, først og fremmest omkring tidspunktet for afholdelse af årsmødet og dermed også valg af den nye bestyrelse for regionen og dermed også udsættelser af først og fremmest de forskellige træningsholds starttidspunkter.
Efter årsmødet, der først blev afholdt i marts 21 og den senere konstituering, blev alle problemer blæst væk og det tidligere træningsudvalgs skemalagte træninger kunne efter omrokeringerne og den nye bestyrelses konstituering startes op af vores trofaste og meget dedikerede trænerstab.
2021 har igen været et godt år for klubben, der har været mange deltagere igennem vores udbudte træningshold og også mange deltagere på klubbens udbudte prøver og øvrige aktiviteter.
Trods coronaens stadige hærgen, har vi nu ligesom vænnet os til epidemien og den nye variant Omikron, der ser ud til trods sin store smitsomhed, ikke at forårsage så tunge sygdomsforløb.
Så! vi kan takke vores trænere i 2021 fordi vi til stadighed har haft stor ildhu på træningspladserne. At deltagerne er gået berigede hjem med deres hunde efter de sluttede
træningspas, og vi må sige: Det er sgu da dejligt og godt gået!
Opgørelse over
træningspas i 2021:
· Hvalpe: I 2021 har der været afholdt 4
træningshold eller træningspas for hvalpehold, og i alt har 36 kursister/hunde
har deltaget.
· Brugsprøve: Der blev i 2021 afholdt 3
brugsprøvehold med deltagelse af i alt 18 kursister/hunde.
· Overgangshold: I 2021 har vi afholdt 3
træningshold for overgangshold med i alt 18 deltagere/hunde.
· Basishold: Der blev i 2021 afholdt 3 basishold, og
der har deltaget i alt 18 kursister/hunde.
· Åbenklassehold: I 2021 er der afholdt 2
åbenklassetræningshold med deltagelse at i alt 16 kursister/hunde.
· Jagthundetræning: Der blev i 2021 afholdt 1
Jagthundetræningshold. Der deltog 8 kursister/hunde.
· Familiehundetræning: I 2021 blev der afholdt 3
træningshold for familiehundetræning. Der deltog i alt 17 kursister/hunde.
I alt har vi således haft 131 kursister der har været på træningsbanerne i vores region i 2021.
Der har været 2 trænere på markprøvekursus i maj 2021 (Anne og Conny), men ellers har vi i 2021 ikke haft trænere afsted på trænerseminarer, da hele DRK er i midt i et større ommøbleringsforløb i 2021 og 2022.
Der har ikke været tilbud om træningsweekend.
På vegne af Træningsudvalget
Formand Nick Rasmussen
Bilag 3
Årsberetning 2021 fra Materialeudvalget
Efter sidste prøve på Søholt er alle frysere blevet fyldt med duer, ænder og fasaner. Eneste vildt, der p.t. mangler er kaniner.
Vi har ca. 1 fryser med vildt, der har været tøet op, men ikke er brugt og som kan afhentes til privattrænings brug efter aftale med Egon eller Erik.
Der er blevet indkøbt metalskab med lås til opbevaring af dummykaster.
På vegne af Materialeudvalget
Erik Ellegaard
Bilag 4
Årsberetning 2021 fra Aktivitetsudvalget
Der har ikke været nogen aktivitet i udvalget i 2021.
Der var ikke planlagt nogle aktiviteter fra det foregående udvalgs side i 2021, og der har ikke været nogen aktivitet i indeværende periode – dvs. det sidste halvår af 2021, sidensidste årsmøde.
Den manglende aktivitet skyldes primært manglende ressourcer hos den ansvarlige til at løfte opgaven.
Vi håber, at det kommende år kan blive året, hvor nye kræfter kan give mulighed for, at der kommer spændende aktiviteter til gavn for både hunde, medlemmer og andre med interesse for vores fantastiske firbenede.
På vegne af
Aktivitetsudvalget
Michael Christoffersen
Bilag 5
Årsberetning 2021 fra Markprøveudvalget
Året 2021 startede med restriktioner vedr. forsamlinger. Dette gjorde, at vores UWT 20.03.21. måtte aflyses, men de 3 resterende prøver blev afholdt som planlagt.
· 24.04.21. C-prøven blev afholdt i Sørup Hestehave.
Prøveleder Bo Frederiksen. Der deltog 20 hunde fordelt på begynder og
åbenklasse.
· 15.05.21 Off. WT. Blev afholdt hos Betten og Ib.
Prøveleder Frede J. Hansen. Der deltog 70 hunde ud af 81 tilmeldte.
· 04.09.21 B-prøven blev afholdt på Søholt Gods.
Prøveleder Frede J. Hansen. Der deltog 44 hunde ud af 59 tilmeldte.
Der er i 2022 planlagt 4 prøver:
· 19.03.22 UWT. Prøveleder Bo Frederiksen.
· 23.04.22 C-prøve. Prøveleder Egon Nielsen.
· 14.05.22 WT. Prøveleder XX
· 03.09.22 B-prøve. Prøveleder Egon Nielsen.
Der er kommet nyt markprøve reglement, som lige skal nærlæses, så vi er klar til at tage det i brug i 2023.
Med håbet om et godt år!
På vegne af Markprøveudvalget
Frede J. Hansen
Niels Barylak (dirigent) Frede J. Hansen (Regionsleder)
J