·Årsmødet er varslet rettidigt. Årsmødet er
udskudt af flere omgange pga. Covid-19 restriktionerne.
B.Valg
af referent
·Bitten Maria Bendtsen er valgt
C.Valg
af mindst 2 stemmetællere
·Jan og Annette er valgt
D.Ledelsen
aflægger beretninger til godkendelse.
·Regionsleder Frede fremlægger sin
årsberetning (se bilag 1)
·Årsberetninger fra udvalgene
-Træningsudvalget v/ Karina (se bilag 2)
-Markprøveudvalget v/ Frede (se bilag 3)
-Materialeudvalget v/ Erik (se bilag 4)
-Aktivitetsudvalget v/ Bitten (se bilag 5)
Spørgsmål til
beretningerne:
Kritik af referaternes lange
ventetid. Sekretær Bitten vedkender, at referaterne er længe undervejs.
Drøftelse af mulighed for forskellige
terræner. Opfordring til at medlemmerne bruger deres netværk til at skaffe
adgang til nye terræner.
Erfaring deles om at det kan have en
god effekt at kontakte hjælperne telefonisk, hvis det er svært at skaffe
hjælpere til regionens prøver.
Ønske om at regionsledelsen
genovervejer hjælpergavernes værdi.
Spørgsmål til hvordan vi får
indflydelse på træningsområdet i Nr. Vedby grusgrav igennem styregruppen. Drøftelse
af involvering i styregruppen i Nr. Vedby. Oplevelsen er, at det kan være svært
at komme igennem i styregruppen i Nr. Vedby med de ønsker vi har som
hundeforening. Frede opfordrer til at medlemmerne deltager i styregruppen. Egon
melder sig til at være medlem i Nr. Vedby Styregruppen.
Drøftelse af, hvordan kan vi sammen
hjælpes ad med at rydde træer i Nr. Vedby? Når der er sikret tilladelse, så kan
der fx skrives på Facebook for at få medlemmerne til at hjælpe, og at der
sikres forplejning for dem der hjælper. Opfordring til at repræsentanten i Nr.
Vedby Styregruppen forhører sig om ønsker hos bl.a. regionsledelsen og
trænerne.
Vigtigt at vi passer rigtig godt på
vores hjælpere fx ved at sikre god forplejning der køres ud til posterne. Nogen
har oplevet at blive ”glemt” og det må selvfølgelig ikke ske.
Forespørgsel om Poofer kan benyttes
af medlemmer. Retningslinjerne for Poofer vedtaget i Regionsledelsen er
gældende, og disse siger, at Pooferne kun må benyttes på regionens træningshold
samt prøver. De må ikke benyttes privat.
Spørgsmål ang. mulighed for at give
input til de nye prøveoplæg. Frede svarer at regionsledelsen ikke har modtaget
officiel information omkring dette. Drøftelse af de konsekvenser det vil have
for vores medlemmer og region. Opfordring til at både regionens medlemmer og
regionsledelsen protesterer mod de nye forslag til prøveoplæg.
Beretningerne vedtages af
forsamlingen.
E.Regnskab
og budget
·Karina kasserer fremlægger regnskab og
budget
·Regnskab for 2020 er godkendt
·Budget for 2021 er taget til efterretning
Opfordring til at regionsledelsen kommunikerer ud, når
der er mulighed for at stille hold til holdmesterskabet. Regionsledelsen tager
dette til efterretning.
Drøftelse af udfordringen med at tilbyde
vinderklassehold.
F.Valg
til regionsledelsen
·Nuværende:
-Karina Jensen er på valg og genopstiller ikke
-Bitten Maria Bendtsen er på valg og genopstiller ikke
-Sofie Hagedorn er på valg og genopstiller ikke
-Michael Christoffersen, suppleant (opstiller til
regionsledelsen)
-Lone Nielsen, suppleant (genopstiller ikke)
-Desuden skal
der findes revisor og en revisorsuppleant.
·Michael Christoffersen stiller op
til regionsledelsen.
·Nicolai Winther har tilkendegivet ønske
om at stille op til regionsledelsen.
Drøftelse af hvorfor det er så vanskeligt at få
medlemmerne til at opstille til regionsledelsen. En stor andel af medlemmerne
er ikke opstillingsberettiget pga. de ikke har været medlem i 1 år.
Desuden en drøftelse af kulturen og
kommunikationsformen blandt medlemmer og regionsledelsen, og den påvirkning den
kan have for lysten til at stille op til regionsledelsen.
Opfordring
til at sende et fysisk brev ud, hvor der inviteres til årsmøde og hvor arbejdet
i Regionsledelsen beskrives. Regionsledelsen tager forslaget med tilbage.
Valget fortsætter
·Nick
Rasmussen opstiller til regionsledelsen
·Egon
Nielsen og Jan Sørensen opstiller som suppleanter.
De nye medlemmer af
regionsledelsen modtager klapsalver.
Regionsledelsen
består hermed af: Frede Hansen, Erik Ellegaard, Michael Christoffersen, Nicolai
Winther og Nick Rasmussen.
Suppleanter
er: 1. suppleant Egon Nielsen og 2. suppleant Jan Sørensen
Regionsledelsen
opfordres til at arbejde med en langsigtet redningsplan, for at undgå at det er
svært at skaffe nye regionsledelsesmedlemmer.
Forslag
om at lave et infomøde. Indkaldelse til mødet via fysisk infobrev.
Forslag
om at genindføre velkomstbrev til alle nye medlemmer.
Opfordring
til at medlemmerne melder sig til et udvalg, og at alle skal være med til at
tage ansvar.
Opfordring
til at alle gode ideer fremsendes til Regionsledelsen.
Forslag
om at foregår et samarbejde mellem træningsholdene, så hundeførerne kender
hinanden og ved hvad næste hold indebærer. Jan stiller sig til rådighed for at
vise, hvad næste træningshold indebærer.
G.Valg
af revisor samt revisorsuppleant
Revisor: Knud Erik
er valgt som revisor, revisorsuppleant er Lone Nielsen
H.Behandling
af indkomne forslag
Ingen indkomne
forslag.
I.Eventuelt
Dejligt
at stemningen på mødet er ændret, så alle nu er klar til at se fremad.
Ingen
jubilarer der skal have årsnål. Den uddeles ved 25 år og 40 år.
Tak
til Regionsledelsen for godt samarbejde. Med ønsket om et godt samarbejde i den
nye Regionsledelsen.
Tak
til dirigenten.
Bilag 1: Regionslederens beretning 2020
Året 2020 vil nok altid blive husket som
Covid 19 året, meget blev lukket ned også i vores klub, træningerne blev dog
genoptaget efter at formanden ringede til DKK og spurgte om forholds reglerne,
disse blev ændret så de passede til vores trænings måde, der skal lyde en stor
tak til trænerne, for al den tid de bruger på træningspladserne, der har været
mange hunde igennem i årets løb.
Tak til hjælperne, for at i altid stiller
op, det har været lidt presset da vi skulle indstille os på en ny prøveform,
Fyraftens /drive ind.
En ekstra stor tak skal lyde til Betten og
Ib, for altid at stille jeres dejlige terræn til rådighed for træning og
prøver, og en stor tak til Merethe for lån af lagerplads til klubbens udstyr og
effekter, og at vi kan komme og gå på tidspunkter der passer os bedst, der skal
også lyde en stor tak til vores øvrige terrænværter.
Medlemstallet er 189, hvilket er 33 mere
end sidste år, her af er der 80 som ikke har været medlem i 1.år.
De respektive udvalg kommer selv med deres
beretninger.
Frede J. Hansen
Bilag 2: Årsberetning for Træningsudvalget
2020
År 2020 har været et udfordrende år med en
del udsættelser af de forskellige træningshold – men på trods af udfordringerne
har det været et godt år for klubben, da der har været en del flere deltagere
igennem end de foregående år, dette kan vi til dels takke Corona for, men det
største tak skal vores trænere have for deres store ildhu og engagement,
specielt på hvalpeholdet har der været mange deltagere igennem og trænerne her
(Annette og Conny) har haft hele 4 træningspas i gang i 2020, da efterspørgslen
var stor – så godt gået!
I 2019 var der i alt 16 deltagere igennem
på hvalpeholdet mod 50 i 2020!!!, nogenlunde samme deltagere på de andre hold,
dog har jagthundetræningen også haft en del hunde igennem - 29 stk. mod 17
2019. Alt i alt har 169 hunde været igennem sidste år.
I slut 2020 er vi startet op på
Familiehundetræning, det kører og det fortsætter vi med i 2021.
Vi har haft 4 trænere afsted på
trænerseminar ”Instruktørdag” Vi skulle have haft 2 instruktører afsted på markprøveuddannelse,
men det blev desværre udsat og de har faktisk først været afsted her i foråret.
Tilbud om træningsweekend, var der 3
instruktører der takkede ja tak til og de har igen i år fået
tilbuddet.
På vegne af Træningsudvalgs
Karina Jensen
Bilag 3: Årsberetning for Markprøveudvalget
2020
Coronaen spillede os et puds fra start af C.
prøven var tilrettelagt af Bo Frederiksen men måtte aflyses, vores UWT og vores
off WT ligeså, men der blev stablet noget nyt på benene, Drive in ell.
Fyraftens prøver med adgangs begrænsning og mødetider for den enkelte.
Der blev afholdt 3 stk. prøver fordelt på:
8. juni: Drive in Begynder. Prøveleder Erik
Ellegaard. Tilmelding på Hundeweb.
20. juni: Drive in Åben Klasse. Prøveleder Frede
Hansen. Tilmelding på Hundeweb.
30. juni: Drive in Åben Klasse. Prøveleder
Anders Steffensen. Tilmelding på Hundeweb.
Vores B. prøve blev afholdt 29.08.20 på Søholt
Gods med 86 tilmeldte hunde og med forskudt mødetid
Der skal herfra lyde et stort tak til alle de frivillige,
dommere og terrænværter, for uden jer bliver der ingen prøver.
Jeg vil igen i år, opfordre alle, til at finde
nye emner til hjælper ”teamet”, skulle der være nogle som kunne tænke sig at
være prøveleder, så kom ud af busken, der er altid en erfaren som kan hjælpe
dig i gang.
Skulle der være nogle som kender til terræner
som vi kan bruge til Prøver/træning så henvend jer gerne til ledelsen.
Med håbet om et godt år på alle fronter, på
prøveudvalgets vegne
Frede J. Hansen
Bilag 4: Årsberetning for
Materialeudvalget 2020
Materiale udvalg siden sidst.
Der er indkøbt 100 stk. nye
dummyer til brug ved træninger og prøver samt som ”hjælper”-gaver.
Efter efterårets sidste
B-prøve på Søholt var vildt beholdningen i nul – undtaget duer. Der blev indkøbt
fasaner sidst på året og desuden fik vi ca. 20 ænder. Frede indkøber duer som
vi har en del af - men vi mangler kaniner, så hvis nogen kan skaffe nogle?
Sidst på året blev indkøbt 2
stk. dummy-kastere til brug ved træninger og prøver.
Vildtbeholdning pr. 14. juni
2021:
7 stk. gråand
12 stk. krikand
35 stk. fasanhane
14 stk. fasanhøne
424 stk. duer
Hilsen
Erik
Bilag 5: Årsberetning for
Aktivitetsudvalget 2020.
Aktivitetsudvalget har lige som alle andre
været præget af Covid-19 situationen.
Det betyder, at der i 2020 ikke har været
nogen aktiviteter i Aktivitetsudvalget, og det har også påvirket 2021, hvor der
endnu ikke er planlagt aktiviteter.
Vi håber at 2022 kan blive året, hvor nye
kræfter kommer til og der igen bliver mulighed for spændende aktiviteter til
gavn for både hunde, hundeførere, trænere, hjælpere og også gerne bredden fx
ved igen at give børn og unge mulighed for at afprøve glæden i arbejdet med
hunden.