Frede
gennemgik kort referat fra møde med MU, DU og RKU den 21. april (udsat fra
sidste møde).
Der
er nedsat et udvalg, der skal udarbejde oplæg til et nyt koncept for Hold-DM.
RKU
indstiller til den kommende bestyrelse i hovedklubben, at DRK i 2023 skal køre
videre med samme prøve-koncept som i år for at indhøste yderligere erfaringer.
Næste
møde i RKU er i august måned.
Referaterne
fra RKU kan læses på hovedklubbens hjemmeside (referater fra 2022 ligger dog
ikke på hovedforbundets hjemmeside – det går Frede videre med).
3.Generalforsamling
DRK’s bestyrelse træder tilbage
den 29. juni, hvor der samme dag afholdes nyvalg til bestyrelsen. Det finder
sted i Nyborg.
Nicolai har foretaget
indledende sonderinger i forhold til muligheden for at booke en bus, så
regionens medlemmer kan tage samlet – og nemt – afsted. Nicolai arbejder videre
med idéen, herunder på Facebook hører til medlemmernes interesse for at
deltage.
4.Nytfra
udvalg
Træningsudvalget
Udkast fra Nick og Nicolai til
retningslinjer for trænere i DRK-LF blev gennemgået, og der blev foretaget
enkelte justeringer i forbindelse med godkendelsen.
Nicolai indtræder i
træningsudvalget, som i forvejen tæller Nick og Jan.
Der er trænermøde onsdag den
16. juni.
Markprøveudvalget
Der var WT den 14. maj, og
Frede har på RKU påpeget, at man ikke overholdte tilmeldingsfristen, men
udvidede den – uden at informere prøvelederen. Tilsvarende kom der ikke så
mange dommere, som det var annonceret fra centralt hold.
Prøven forløb godt, men der var
ikke mange præmieringer.
Prøvedatoerne (to officielle og
to uofficielle) næste år kommer til at ligge ca. som i år, dvs. i samme
weekender – de eksakte datoer kommer senere.
Aktivitetsudvalget
Se punkt 5 herunder.-
Materialeudvalget
Der er rigeligt vildt.
Beholdningen vurderes, når B-prøven 3. september er afviklet.
Webudvalget
Bare en reminder om, at den nuværende velkomstbrochure skal
opdateres, og webudvalget laver udkast hertil til efter sommerferien.
Regionsledelsens input hertil kan sendes til webmaster@drk-lf.dk.
Webudvalget tjekker op på, om der er overensstemmelse
mellem beskrivelse af træningsholdene på hjemmesiden under ‘Akutelle
træningshold’, og beskrivelsen som findes i kalenderdelen på hjemmesiden.
5.D-dag 25. juni/Retriever-dag 10. september
Den
planlagte D-dag den 25. juni afholdes ikke. Tiden er for fremskreden i forhold
til de forberedelser, det kræver. Der afholdes i stedet en ’retriever-dag’
(arbejdstitel) den 10. september, hvor omdrejningspunktet er hyggeligt samvær
for de fem retrieverracer, noget at spise, og hunderelaterede aktiviteter – både
for dem, som kender klubben, og dem som ikke kender klubben (arrangementet
tænkes også at være for ikke-medlemmer af DRK).
Der
sigtes efter, at det bliver i Nr. Vedby Grusgrav med start kl. 10.00 – Egon
tjekker om terrænet er ledigt.
Michael
laver inden for den kommende uge et foreløbigt opslag til Facebook om dagen.
Det
bliver gratis at deltage, og hvis muligt skal man kunne tilmelde sig på
hjemmesiden (så man får en indikator af deltagerantallet).
Frede
er tovholder på arrangementet og fordeler opgaverne.
6.Økonomi
Økonomisk politik
Nyeste udgave af den økonomiske
politik blev gennemgået. Det skal på alle fakturaer fremgå, hvad der er
indkøbt, og hvad formålet er – er det eksempelvis dummyer til træning, er det
dummyer til gave m.v.
Nicolai og Frede gennemgår og
rydder op i kontoplanen.
Fremadrettet forestår
regionsledelsen (som oftest formanden) at kontakte medlemmer, som er i restance
til foreningen. Kasserer laver opgørelse.
Økonomien er sund.
7.Justering af forretningsorden
Regionsledelsens
forretningsorden blev gennemgået og justeret.
8.Mødekalender efter sommerferien
Det planlagte møde 7. september
rykkes frem til den 31. august.
De øvrige møder frem til næste
årsmøde afholdes:
·3. oktober.
·7. november.
·12. december.
Alle møder afholdes på
Slemminge gl. skole 18.30
9.Retrieveren
Deadline
for Retrieveren nr. 3 var 30. maj. Resultater fra C-prøve den 23. april og
Officiel WT den 14. maj er meldt ind hertil.
Hvis
muligt kommer der også notits om ’retriever-dagen’ 10. september jf. punkt 5
ovenfor.