Træningsudvalgets beretning 2016

v/ Anders Steffensen

Vi har haft 2 træningspas gennem året, plus nogle hel- & halvdags træninger. Alle vores hold har været godt besøgt, også sportræning har der været intresse for. Det er dejligt, at vi ser så mange mennesker på træningspladsen.

I februar var vi ca. 10 personer, der var på vores årlige tur til fyn - til instruktørseminar hvor

vi fik gode nye input.

I foråret havde vi 3 trænere til trænerdag, også på Fyn, hvor Begitta Staflund afholdt markprøvetræning. Også her fik fik deltagerne nogle gode input med hjem.

Vi har fået et nyt trænerføl. Det er Mai-Britt Karcz, som har gået føl siden efteråret på hvalp og brugsprøve holdet.

VI har for 1½ år siden indført en ny træningsmetode, som strækker sig fra hvalpeholdet og videre op gennem markprøve holdende. Dette ser vi nu stor effekt af. Når vi modtager nye hunde og ejere fra Brugsprøveholdet til Basisholdet, som ikke har været i gamet før, er de blevet rigtigt godt rustet, og kan mange af grundstene i de øvelser, vi ellers plejer at starte med til nye. Så hvis vi skal gøre status, mener jeg, at vi levere noget god træning, som vi godt kan være stolte af.

Men ikke alt er sukkersødt.

Vi mangler stadig trænere - nogle som har lyst til at dele ud af deres erfaringer, eller som bare har lyst til at træne andre.

Så meld jer hvis i har en træner i maven.

Fremtid:

Der er planlagt 3 træningspas  + spor hold i 2016. Derudover kommer der nok nogle hel- og halvdags træninger gennem året. Men følg med på hjemmesiden og se hvornår der starter hold op.

Til sidst vil jeg gerne takke regionens trænere for alle de timer, de har stået på træningspladsen. Uden jer og jeres insats ingen træning.