Regionsledelsens beretning 2016

v/ Peter Rasmussen

Status:

Regionen har 130 medlemmer- uændret fra sidste år, men fordelingen er lidt anderledes. 86 lab, 25 golden, 13 flat, 2 ches, 1 curly og 2 uden race.

Efter årsmødet 2015 konstituerede vi os som følger:

Peter Rasmussen, regionsleder.

Karin Høj Jørgensen, viceregionsleder og kassér

Anders Steffensen, RKU

Anne Funch, Sekretær

Per Lindsten, Hjemmeside

Øvrige:
Hanne Pedersen

Frede Juul Hansen

Suppleanter:
Nick Rasmussen

Annette Fjordbak Olsen

Vi har arbejdet i de sædvandlige 4 udvalg

Der blev i forbindelse med afholdese af DM nedsat et ekstra udvalg, som skulle forestå planlægning og afholdelse af DM for hold 2015. Læs mere om DM-udvalgets beretning nedenfor.

Hvad vil fremtiden bringe?

Det bekymre mig, når der ikke er nogen, der vil deltage i bestyrelsesarbejdet. Ligeledes uddannelse til prøveledere og trænere.

Det bekymre mig, når vi altid mangler hjælpere til vores arrangementer.

Der bekymre mig, når tidligere, meget aktive personer i DRK, i aggressive vendinger henviser til RJK's træninger og prøver. Er vi sakket bagud, selv om vi gennem de seneste år har gjort meget for at dygtiggøre vores trænere?

Det bekymre mig, at vi trods stor indsats de seneste 8-10 år ikke har formået at få mere end en håndfuld hunde over begynderklassen. Er det fordi, vi er en region med folk uden ambitioner, eller er vi ikke dygtige nok?

Men på trods af dette, har vi igen i år sat et program op. Der kommer 3 træningspas, en C-prøve, en UWT i foråret, en B-prøve i efteråret, en D-dag midt på sommeren og et sommerskue i august.

Jeg ønsker den nye regionsledelse rigtig god arbejdslyst, og samtidig vil jeg takke for et godt samarbejde.

Ligeledes vil jeg takke vore trænere og alle som har bidraget til regionens trivsel, samt hele holdet bag DM og terrænvært. Se beretning nedenfor!

Peter Rasmussen.

Beretning fra årets DM for hold 2015:

v/ Anders Steffensen

DM:

Vi afholdt et SUPER godt Hold DM på Kærstrup.

Det blev en succes, men det var der intet tegn på i starten. Der var en del modgang, og når den ene udfordring var løst, kom der en ny, som var lige så stor. Sådan forsatte det et stykke tid, indtil alle de vigtigste aftaler var lavet.

Vi oprettede en styregruppe bestående af Karin og Anne, som stod for alt det administrative. Egon som post-ansvarlig og jeg som ansvarlig for postmestrene. Vi stod for alt den overordnede planlægning, og vi fandt de bedste postmestre til opgaven, og opgaverne var næsten frie. Så Erling, Per, Frede, og Lena lavede 4 superposter, som blev afprøvet til punkt og prikke flere gange. Intet burde kunne gå galt. Mange overvejelser var der gjort af de 4 postmestre, holder tiden, har vi nok vildt, og er niveauet  højt nok.

Hvis vi skal gøre status over den dejlige dag det blev, så klappede alt. Alle var klar fra morgenstunden, alt forløb som om, vi ikke havde lavet andet. Jeg så et stort engegement fra alle, man mærkede, at alle gjorde en stor insats, for at det skulle blive en god oplevelse. Alt dette smittede af på den gode stemning der var, når man bevægede sig rundt på de 4 poster. Alt kørte efter en snor, ingen var bagud på posterne, de eneste der var bagud var Egon og jeg, som sad og spiste frokost, hvor vi så på klokken og meldte over radioen, at der var 5 min til, at frokosten var slut - hvorefter der lynhurtigt kom en melding tilbage, at den var slut for 5 min siden. Ja så var det jo vores tidsplan, der ikke var opdateret til den nyeste.

Jeg vil gerne takke vores terrænvært på Kærstrup - Marrie-perri  og Arve, som var meget imødekommende, og alt kunne bare lade sig gøre.

Jeg vil godt takke alle de hjælpere, som har gjort et virkeligt godt stykke arbejde. I mødte op når jeres postmestre skulle afprøve deres post, flere gange.

Erling, Per, Frede og Lena - i skal have tak for al den tid i har lagt i jeres poster, for det var vist ikke så lidt tid, der blev brugt der.

Så vil jer gerne takke Karin, Anne og Egon for det virkligt gode samarbejde vi havde. Der blev brugt mange aftentimer sammen, tid foran computeren, mange mails, ja på et tidpunkt tror jeg, at Egon og jeg skrev mail sammen, når vi stod op, snakkede i telefon sammen 2-3 gange i løbet af dagen, og skrev så mail sammen, inden vi gik i seng, nå ja lige en sms, når man havde lagt sig i sengen, når man var kommet i tanke om en ting.

Så en veltilrettelagt dag, i perfekte omgivelser, med ros til alle for et god dag.

Anders Steffensen